Pro turisty

PĚŠÍ A CYKLOTURISTIKA:

Níže zobrazená mapa nabízí snazší orientaci pro přehled turisticky zajímavých míst. Pod mapkou naleznete rozepsané tipy na turistické i cyklo trasy.

Neratov se nachází v CHKO Orlické hory. Milovníkům turistiky proto poskytuje ideální výchozí bod pro krátké procházky i náročnější túry v krásné přírodě. Vydáte-li se cestou za hospodou směrem nahoru, čeká vás cca 2, 3 km dlouhá vycházka k Vysokému kořeni - přírodní vyhlídce, která při dobrém počasí nabízí výhledy až na Suchý vrch. Odtud se dá pokračovat směr pevnost Hanička na Anenský vrch ve výšce 992 m. n. m., kde se nachází rozhledna.

Pro cyklisty se nabízí pokračování z Anenského vrchu po Jiráskově cestě přes Mezivrší na Pěticestí, kde se nachází občerstvení. Zajímavostí tohoto místa je cca 1 km vzdálená Kunštácká kaple. Z Pěticestí je možné sjet dolů do Orlického Záhoří a vrátit se zpět do Neratova.

Pro zdatnější cyklisty se nabízí další možnosti:

• po cyklotrase (bunkrovce) podél Jiráskovy cesty pokračovat směr Velká Deštná - Šerlich (na Velkou Deštnou se odbočí na rozcestí U srubu, vzdálenost cca 500 m) x ze Šerlichu se po silnici směr Orlické Záhoří vrátit zpět
  •  směr Velká Deštná, dojet na sedlo Pod Jelenkou a odbočit směr Luisino údolí, tam odbočit na silnici 310 do Zdobnice, na křižovatce v obci odbočit směr Říčky. Odtud směr Mezivrší (případně lanovkou) zpět na hřeben a z Mezivrší je možné se vydat po žluté turistické značce zpět do Neratova

Oblast v pohraničí láká také ty, jež holdují válečné historii. Bez nadsázky se dá říci, že téměř na každém kroku se nachází bunkr, z nichž je největším a nejvýznamnějším výše zmíněná pevnost Hanička.

Zajímavou zastávkou nejen pro poutníky může být kostel na Vrchní Orlici. I k němu je možné si udělat hezký vycházkový okruh. Cestou z Neratova na Vysoký kořen pokračovat do osady Hadinec (modrá turistická značka). Z Hadince na Vrchní Orlici jít po žluté. Vrátit se zpět směr Neratov je možné po silnici.

Další možností je výlet do Žamberka, kam se dá stále pohodlně dojet na kole. Kromě toho, že tady můžete navštívit na posilnění a odpočinek naše Občerstvení u Neratovských v Albertinu, je Žamberk také památkovou zónou. Najdete zde Muzeum starých strojů a technologií, Městské muzeum a Rodný domek Prokopa Diviše. Zvláště v letních měsících je příhodné si ze Žamberka zajet ještě na přehradní nádrž Pastviny.

LYŽE, BĚŽKY

Pro informace ohledně možnosti lyžování a běžeckých tras navštivte stránky vybraného skicentra.

Lyžařské areály v okolí:

Kontakt

Sdružení Neratov,
z. s.Bartošovice v Orl.h. 84
517 61 Rokytnice v Orl.h.